Jaanipäev Birminghamis

Umbes kuu aega tagasi tundsin suurt rahutust ja tungi rutiinist välja saada ning kuhugi reisida ja midagi uut näha. Reisimise all pean silmas siiski Suurbritannia sisest rändamist, sest lennukiga mulle sõita ei meeldi, aga see-eest rongisõite naudin väga. Lisaks meeldib mulle näha erinevaid inglise linnu, külasid jne. Seni, kuni siin elan, võiks ju kohaliku eluga tutvuda nii palju kui võimalik. Lähilinnad on meil muidugi juba ammu mitmekordselt läbi käidud, seega hakkasime vaatama, et millised paigad on parajalt kaugel, aga samas lähedal, et saaks ühepäevase reisi teha. Valisime välja Birminghami. Juhuslikult olid rongipiletid kõige odavamad jaanipäeval, nii saigi sellest väikene jaanireis.

Birminghamis jäi kohe silma, et seal on palju uusehitisi ja põnevat moodsat arhitektuuri. Eks vana ja uus saavad igal pool mujal ka kokku, aga tundus, et võrreldes teiste inglise linnadega on siin uue loomine saanud erilise tähelepanu osaliseks ning ajaloolised hooned on pigem haruldus.

Linnast jookseb läbi kanal, mille ääres on pikad jalutusteed.

Laheda arhitektuuriga raamatukogu. Raamatusõbrana valmistas see mulle erilist rõõmu.

Vana ja uus kohtuvad. Kirik ja moodne kaubanduskeskus.

Üks põhjus, miks Birminghami minna otsustasime, oli sealne kunstimuuseum, kus on suur prerafaeliitide maalide kogu. Prerafaeliidid on mind köitnud viimased viis-kuus aastat, kui sattusin juhuslikult nägema miniseriaali nende elust. Peale seda lugesin mitmeid biograafiaid nende kohta ning proovin külastada ka muuseume, kus nende töid näeb.

800px-Dante_Gabriel_Rossetti_-_Proserpine_-_Google_Art_Project
Dante Gabriel Rossetti “Proserpine”

Täiesti juhuslikult avasasime Hiina kvartali ning sealse kaubanduskeskuse. Kulutasime seal vaatamise ja ostlemise peale tükk aega, sest hinnad olid odavad ja kaup muidugi väga põnev.

Hiina kaubanduskeskusest ostetud kraam: kuivatatud seened, rohelise tee nuudlid, tatranuudlid, gojimarjad, norilehed, niitsenned, wasabi, purgiingver, sojakaste, sushiriis. Eriti huvitavalt kõlasid rohelise tee nuudlid.

Käisime ka Birminghami ainsas veganrestoranis Natural Healthy Foods söömas. Naljakas mõelda, et Tallinnas, kus rahvaarv on poole väiksem, on juba kaheksa veganrestorani ja siinsetes suurlinnades (kui London välja arvata) on neid endiselt napilt. Muidugi teistes restoranides pakutakse ka üha rohkem vegantoitu, aga spetsiaalseid veganrestorane on endiselt vähe. Natural Healthy Foods oli buffee-stiilis söögikoht, nii et taldrikule sai tõstetud kõike, mis tundus omapärane. Toit maitses võrratult ja hoopis teistmoodi, kui me harjunud oleme, aga see mulle meeldibki. Ma ei taha restorani minnes tunda, et oleksin sedasama osanud ise kodus teha. Aga siin oli palju uusi maitseid.

Linnas jalutades sattusime meeleavalduse peale, kus ühel pool olid paremäärmuslaste partei Britan First järgijad ja teisel pool islamofoobia ja antifašismi vastu võitlejad. Sellise meeleavalduse turistina jälgimine tekitas minus ebamugavust. Mitte meeleavaldus ise ei olnud ebamugav, vaid ma tundsin, et kõrvalseisjaks jäämine ja lihtsalt piltide tegemine on kuidagi ebaeetiline, eriti kui ma ju ise ka olen igasuguse ebaõigluse, diskrimineerimise ja rõhumise vastu. On oluline, et ühiskonnas rohkem ja julgemalt nendel teemadel erinevates vormides sõna võetakse. Aga seekord kõndisime ikkagi edasi ja ei võtnud julgust kokku, et teisi sinna toetama jääda…

Plaanisime kella kuue paiku hakata tagasi sõitma, aga tegelikult olime juba kella neljaks päev otsa kõndimisest ja erinevate paikade külastamisest täiesti väsinud ning otsustasime tagasi rongijaama minna. Enne ärasõitu ostsin oma lemmik ketikohvikust Pret A Managerist ühe mõnusa salati.

Jälgi blogi Facebookis

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )